Service Manager

Full-time

Als marktleider in verlichtingsoplossingen voor de woonomgeving en vaste waarde in de top drie voor straat- en terreinverlichting werken wij door innovatieve, circulaire en energiezuinige verlichtingsoplossingen aan een CO2 neutrale toekomst. Bij alles wat wij doen staat de Kracht van Licht centraal, maar ook onze klanten! Om onze klanten van de best mogelijke service te voorzien gaan we bouwen aan een nieuwe afdeling en daarvoor zijn we op zoek naar een Service Manager.

Kaart - Leren kennen

Functieomschrijving

Als Service Manager is jouw uitgangspunt, tevreden klanten. Je komt in beeld bij grote en complexe orders. Deze vragen, anders dan de ‘standaardorders’, echt projectopvolging en daar ben jij verantwoordelijk voor. Je schakelt hiervoor met zowel interne (verkoop/engineering) als externe (eindklant/installateur) stakeholders. Ook ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van projecten met slimme verlichting waarbij achteraf het systeem ingesteld moet worden.

Een andere verantwoordelijkheid is het reclamatieproces en de verbetering daarvan. Er kan altijd wel eens iets misgaan of anders geleverd worden dan bedoeld was. Dit gaan we uiteraard oplossen voor onze klanten en jij bent hierin het aanspreekpunt, zowel intern als extern. Over het algemeen sturen we een van onze Field Service Engineers op pad richting een reclamatie. Jij bent verantwoordelijk voor het aansturen van de Field Service Engineers en zorgt ervoor dat ze weten waar ze naar toe moeten én welke oplossing ze de klant kunnen bieden (vervangen/ software updaten/repareren). Ook ‘bewaak’ jij de grens tussen ‘After Sales’ klantencontact en reclamaties. Je schakelt hiervoor op regelmatige basis met het Hoofd Verkoop Binnendienst.

De serviceafdeling is als een spin in het web van verkoop, after sales en het bedrijfsbureau en zal te maken krijgen met een hoop processen. Jij houdt je bezig met continue procesverbetering. Als we drie keer dezelfde klacht krijgen, wil jij weten waar dit vandaan komt en beter nog, hoe we dit voortaan gaan voorkomen.

De functie van Service Manager is nieuw binnen onze organisatie, zo ook de Service afdeling. De hoofdlijnen van de functie zijn helder, maar daarnaast is er nog heel veel ruimte voor eigen initiatief en zal het een functie/afdeling in ontwikkeling zijn. Dat er een mooie uitdaging ligt is zeker en je krijgt van ons veel ruimte om mee te denken in de verdere ontwikkeling van Service afdeling.

Jouw functie in het kort:

  • Leidinggeven aan de serviceafdeling (+/- 3 pers.)
  • Verantwoordelijk voor projectbegeleiding complexe en grote orders
  • Verantwoordelijk voor continue procesverbetering
  • Verantwoordelijk voor reclamatieproces
  • Verantwoordelijk voor pre-sales inventarisaties
  • Point of contact voor Hoofd Verkoop Binnendienst

Jouw profiel

Je hebt een relevante afgeronde HBO studie en hebt ervaring in een technische B2B omgeving. Wat ons betreft hoef je geen ervaring in de verlichtingsbranche te hebben. Affiniteit met verlichting helpt wel mee om je onze dienstverlening/product snel eigen te maken. Je neemt een proactieve rol aan in het verzamelen van je informatie, hebt oog voor procesverbetering en gaat graag gestructureerd te werk.

Je hebt leidinggevende ervaring (of ambities) en weet een team mee te nemen in keuzes en ideeën, maar staat ook open voor input vanuit het team. Verder gaan we ervanuit dat je zeer communicatief vaardig bent en de Nederlandse en Engelse taal beheerst. Tevens heb je voldoende kennis van MS Office.

Plaats binnen de organisatie

Je sluit aan bij een enthousiast team dat er dagelijks alles aan doet om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen! De service afdeling is onderdeel van Operations en je rapporteert aan de Operations Manager. Je bent als Service Manager onderdeel van het Middenkader en hebt tijdens de tweewekelijkse meetings een proactieve rol waarin je verder kijkt dan jouw afdeling alleen.

De service afdeling bestaat uit een Service Manager, 2 Field Service Engineers en een administratief medewerker. Op termijn zal er mogelijk nog een extra Field Service Engineer aan het team toegevoegd worden die inventarisaties op locatie bij de klant doet.

Wat bieden wij?

We zijn er trots op dat onze medewerkers bewust kiezen voor Lightronics. De laatste jaren heeft Lightronics mede door de inzet van haar betrokken team medewerkers een sterke groei doorgemaakt. Groei die we realiseerden met aandacht voor mens en milieu en ons streven naar een CO2 neutrale toekomst. Samenwerken, Innoveren, Vertrouwen en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen zien we als belangrijke kernwaarden binnen Lightronics. We laten je hier graag kennis mee maken, sterker nog, we hopen dat jij dit ook zo ervaart.

Minstens zo belangrijk: 

  • Arbeidsvoorwaarden minimaal conform CAO Technische Groothandel
  • Een mooi salaris
  • 25 vrije dagen + 13 ADV dagen (o.b.v. fulltime contract)
  • Pensioenregeling en collectieve verzekeringen
  • Fietsleaseregeling
  • Fruit van de zaak
  • Vrijdagmiddagborrels en diverse events
  • Successen vieren we graag!
Mathilde

Heb je nog vragen over deze functie of over Lightronics? Ik sta je graag te woord!

Mathilde Sol
06 53 73 76 76
m.sol@lightronics.nl

Sollicitatieformulier

Je ontvangt binnen vijf werkdagen een reactie van ons.

CV is toegevoegd
Upload je CV*
Let op: velden met een * zijn verplicht.
Bestanden mogen niet groter zijn dan 5MB.
De volgende bestanden zijn toegestaan: .txt, .doc, .docx, .rtf, .pdf, .xls, .xlsx
Door te solliciteren ga je akkoord met ons privacybeleid.
Deel dit bericht: